Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Slik viser en rettvinklet trekant med tall i C Programming
    I motsetning til de fleste programmer , kan programmeringsspråk hjelpe deg å låse opp den fulle kraften til datamaskinen din ved at du kan utføre skreddersydde oppgaver. Viser en rettvinklet trekant med tall er et perfekt eksempel for nybegynnere , som den bruker mange viktige begreper som looper, konstanter og variabler , betingelser, osv. rettvinklet trekant med tall programmet også gir mulighet for bruker- spesifikke endringer , slik at du kan endre kode for å legge til eller fjerne funksjoner . Du trenger:
    C-kompilator (alle versjoner ; anbefalt: Visual C + + Express)
    Vis flere instruksjoner
    Skrive Algoritmen
    en

    Visualiser ønskede effekt . Displayet for en rettvinklet trekant med tall ser slik ut : en

    en

    1 2

    1 2 3

    1 2 3 4 [og så videre ]
    2

    Identifiser brukerundersøkelser ( hvis noen). I dette tilfellet velger brukeren antall linjer i trekanten , så vi trenger å be om antall linjer fra brukeren.
    3

    Sjekk om antall linjer er hensiktsmessig for utgangen. Et minimum og maksimum antall linjer er nødvendig , ellers kan det oppstå feil. For eksempel kan brukerundersøkelser være -1 , men vi kan ikke tegne en trekant med -1 linjer . I dette eksempelet , vil vi sette to som minimum antall linjer og 20 som maksimalt antall linjer .
    4

    Se etter repetisjoner og design looper basert på dem . I dette prosjektet er det to sløyfer : en som trekker alle linjene fra linje 1 til den siste linjen , og en andre som trekker elementene på hver linje og nullstiller hver gang en ny linje begynner å bli trukket . Dette elementet sløyfe er nestet innenfor streken loop.
    5

    Legg alle algoritme trinnene sammen. Det ser ut som dette : en

    en . Be om brukerundersøkelser

    to . Sjekk for grenser ( minimum og maksimum)

    tre . Tegn linjer sløyfe

    fire . Tegn elementer på hver linje loop ( nestet inne uavgjort linjer loop)

    fem . Slutt program
    Fra algoritme til kode
    6

    Sett opp hovedprogrammet. Siden vi ber brukeren om inndata , bruker iostream bibliotek

    De første linjene med kode er : en

    # include

    bruker namespace std; < . br >

    int main ( ) {
    7

    Erklærer variabler og konstanter. Vi trenger en variabel og to konstanter : en for brukerundersøkelser (kalt "linjer" ) og en konstant for minimum bundet ( min_lines ) og maksimal bundet ( max_lines ) . Alle disse bør være heltall . Koden :

    int linje;

    konst int min_lines = 2 ,

    konst int max_lines = 20 ,
    8

    Spør brukeren for antall linjer . Oppbevar brukerundersøkelser i linjene variabel : en

    domstol << "Skriv inn antall linjer :";

    cin >> linjer ;

    cout < ; < endl << endl;
    9

    Sett et kryss for å bekrefte at brukerundersøkelser er innenfor grensene. Hvis det er utenfor banen, korrigere det ved å sette den til nærmeste bundne verdien . Koden er som følger : en

    if ( linjer < min_lines )

    { lines = min_lines ,

    domstol << " . For få linjer endret til" < ; < min_lines , << "linjer" << endl << endl; }

    else if ( linjer > max_lines )

    { lines = max_lines ;

    domstol << " for mange linjer endret til . " << max_lines , << "linjer" << endl << endl; }
    10

    Start loop som trekker linjene . Siden vi vet hvor mange linjer vil ikke endre seg etter brukerens input , kan vi bruke en FOR -løkke. La løkken åpen til reiret løkken som trekker hvert tall på linjen . Her er koden : en

    for ( int count1 = 1; count1 == linjer ; count1 + + )

    {
    11

    inn vår andre nestet sløyfe for å trekke elementer på hver linje. Skriv inn koden : en

    for ( count2 = 0; count2 == count1 ; count2 + + )

    {domstol << ( count2 1 ) << " "; }

    12

    Lukk vår linje loop. Hver gang vi er ferdig med å vise en linje , bestille maskinen til å sende vår markøren til neste linje. Også legge til et mellomrom etter vår trekant er fullt vises. Dette er koden : en

    cout << endl;

    }

    cout << endl;
    13

    Fullfør vår program ved å returnere en verdi til våre viktigste funksjon

    return ( 0 ) ; .

    }
    14

    Type hele koden , og programmet er klart < . br >

    Her er den komplette koden : en

    # include

    bruker namespace std;

    int main ( ) {

    int linjer ,

    konst int min_lines = 2 ,

    const int max_lines = 20;

    domstol << "Skriv inn antall linjer :";

    cin >> linje;

    cout << endl << endl;
    p Hvis ( linjer < min_lines )

    { linjer = min_lines ;

    domstol << " for få linjer endret til ." << min_lines , << " linjer " << endl << endl; }
    < p> else if ( linjer > max_lines )

    { lines = max_lines ,

    domstol << " . for mange linjer endret til " << max_lines , << "linjer" << endl << endl; }

    for ( int count1 = 1; count1 == linje; count1 + + )

    {

    for ( count2 = 0; count2 == count1 ; count2 + + )

    {domstol << ( count2 1 ) << " "; }

    cout << endl ;

    }

    cout << endl;

    return ( 0 ) ;

    }

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lage en Maven prosjektet i Galileo 
    ·Hvordan lage SQLite Med Zend Framework 
    ·Slik installerer C + + kompilatorer for NetBeans 
    ·Hvordan lese en CSV-fil i C 
    ·Hvordan å likestille to ting i en if setning i C + + 
    ·Hvordan Pass Mal Structs i funksjoner i C 
    ·Hvordan bruke CoffeeCup StyleSheet Maker 
    ·Slik Target subview i iPhone SDK 
    ·Hvordan bruke LINQ to XML 
    ·Hvordan få en ARGV Input Argument i C + + 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan ta inn i en Loop i Java 
    ·Hvordan slå sammen to Date kolonner i Oracle 
    ·Hvordan skrive ut til en Listbox i Visual Basic 
    ·Hvordan avbestille en Repair Process i MySQL 
    ·Hvordan skrive din egen Simple Java Message Queue 
    ·Slik sletter fra flere tabeller med PHP i MySQL 
    ·Hvordan å kompilere et RESX fil til en DLL 
    ·Hvordan skrive testtilfeller for en webside 
    ·Visual Basic Tegning Tutorial 
    ·Hvordan å se IP-adresser i Java Kanaler 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/