Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvordan skrive en STL iterator
    The C + + programmeringsspråk har en innebygd i Standard Template Library ( STL ) som gir tilgang til mange nyttige data beholdere. Data containere er lagringsmetoder for datamaskinen data. For eksempel er det i listen beholder , som lagrer en variabel mengde data som en liste i minnet. Traversering STL containere er gjort med en STL iterator , som peker til et element i beholderen . En Iteratoren kan skrive verdien av elementet hvor den peker . Hvis du planlegger å bruke STL i C + +-kode , må du gjøre deg kjent med iteratorer og hvordan å skrive med dem . Du trenger
    C + + Integrated Development Environment ( IDE ), for eksempel Eclipse CDT
    C + + Compiler , som GCC
    Vis flere instruksjoner
    en

    Load den C + + IDE ved å klikke på programmets ikon. Når den åpnes, velger du "Fil /Ny /Project" og velg " C + + Project" for å opprette en ny C + + prosjekt . En tom kildekoden filen vises i teksteditoren delen av IDE .
    2

    Inkluder bibliotekene " iostream ", " liste ", og " iterator " ved å skrive følgende utsagn på toppen av kildekoden filen:

    # include

    # include

    # include

    bruker namespace std;
    3

    Erklærer en hovedfunksjon ved å skrive følgende kodelinje : en

    int main ( ) { }
    4

    Lag en ny liste ved å skrive følgende uttalelse mellom klammeparentes av den viktigste funksjonen : en

    liste alist ;
    5

    Fyll listen med noen få elementer ved hjelp av push_back funksjonen. Skriv følgende utsagn under uttalelsen skrevet i forrige trinn : en

    aList.push_back ( 1 ) ;

    aList.push_back ( ( 2 ) ;

    aList.push_back ( 3 ) ;
    6

    Lag en iterator til listen ved å skrive følgende uttalelse under den forrige setningen : en

    liste :: iterator aListIter ;
    7

    Iterate gjennom listen ved hjelp av en " for " loop med hjelp av " for " loop , vil iterator traversere listen Skriv følgende " for " loop under den forrige setningen : . .

    for (i = aList.begin (); aList.end i = (); ! + + i) . {}
    8

    Utgang innholdet av elementet hvor iteratoren nå peker Ved bruke * operatør på iterator , kan du skrive verdien til konsollen utgang, domstol . Skriv følgende i løpet av de klammeparentes av " for" loop for å skrive ut iterator innhold.

    cout << ; * i << endl;
    9

    Kjør programmet ved å trykke på den grønne pilen knappen på den øverste raden med knapper i IDE programmet vil opprette en liste , fylle den med en . . få elementer , og deretter reagere gjennom listen med en iterator The iterator skriver ut hvert element som det peker utgangen ser slik ut: .

    en

    2

    3

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hva er betydningen av å lære C Språk 
    ·Definisjon av CPP Fil 
    ·Silverlight 2 egendefinert kontroll Tutorial 
    ·Hvordan endre navn på den Decline -knappen på iPhone 
    ·Hvordan bruke ActiveX i C # 
    ·Hvordan Word Rett i C30 
    ·Hvordan bruke Function Maler i C + + 
    ·Slik begrenser du desimal i C Språk 
    ·Hvordan skrive et program som vil ut Bestilte Pairs i C…
    ·Slik viser Fonts i MFC 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan lage et museklikk hendelse ved hjelp av Visual …
    ·Slik fjerner en verdi fra en assosiativ array i PHP 
    ·Hva er Alpha Blending 
    ·Hvordan lage Legge Barer 
    ·Hvordan lage en database ved hjelp av datasett i C # 
    ·Hvordan flytte til Front lenket liste med Java 
    ·Hvordan få PASCAL Programvare 
    ·Hvordan lese CSV -filer i Perl 
    ·PHP String Utvinning 
    ·Twitter API Password Length grense 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/