Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Hvordan bruke maler i Structs i C
    Dataprogrammer behandle binære data som en bestemt type for å definere innholdet i dataene. For eksempel kan et stykke data betraktes som en tegntype av programmet , og kan brukes til å vise bokstaver, tall og symboler. The C + + programmeringsspråk krever at alle data skal ha en bestemt type . Dette fører til problemer når du trenger å skrive et generisk stykke programvare som er ment å kjøres på alle typer data . Heldigvis malen konsept i C + + kan du lage generisk programvare. Du kan bruke C + + for å lage en generisk struktur ved hjelp structs . Du trenger
    C + + Integrated Development Environment ( IDE ), for eksempel Eclipse CDT
    C + + Compiler , slik GCC
    Vis flere Instruksjoner
    en

    Load den C + + IDE ved å klikke på programmets ikon. Når den åpnes, velg " File", " New Project" og velg " C + + Project" for å opprette en ny C + + prosjekt . En tom kildekoden filen vises i teksteditoren delen av IDE .
    2

    Import av C + + " iostream " biblioteket for å tillate basic input og output . Skriv følgende utsagn på toppen av kildekoden filen du vil importere dette biblioteket : en

    # include

    bruker namespace std;
    3 < p> Lag en struktur som lagrer to stykker av data av enhver type. Den eneste måten dette er mulig er å bruke en mal som godtar to stykker av generiske data . Du kan erklære en struktur som bruker maler ved å skrive følgende under utsagn skrevet i forrige trinn : en

    mal struct structName

    {
    < p > };
    4

    Definer to stykker av data at strukturen skal inneholde. Skriv følgende i løpet av de klammeparentes av strukturen : en

    T Data0 ;

    U data1 ;
    5

    Lag en hovedfunksjon ved å skrive følgende uttalelse under struktur : en

    int main ( )

    {

    }
    6

    Opprett en ny forekomst av strukturen og erklære sine to datatyper som " int " og " dobbel " ved å skrive følgende linje innenfor krøllete parentes av den viktigste funksjonen : en

    structName t ;
    7

    Angi verdier til data inneholdt av strukturen ved å skrive følgende under den forrige setningen : en

    t.data0 = 5;

    t.data1 = 3.1 ;
    8

    Print ut verdiene av strukturen ved hjelp av en " domstol " statement , som dette : en

    domstol << " Data0 : " << t.data0 << endl ;

    cout << " Data1 : " << t.data1 << endl;
    9

    Kjør programmet ved å trykke på den grønne " Play "-knappen som ligger i den øverste raden med knapper . Programmet vil skape en generisk struktur , og deretter instantiate det med en bestemt struktur som inneholder en int og double datatype . Disse datatyper tilordnes verdier og deretter skrevet ut . Resultatet ser slik ut : en

    Data0 : 5

    Data1 : 3.1

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan bygge en spillmotor for nybegynnere 
    ·Hvordan passere en Container Vector til en funksjon 
    ·Hvordan lage et Pong spill i C + + 
    ·Hvordan snu rekkefølgen av en vektor i C + + 
    ·Hvordan lese SQL Fra Visual C 
    ·Hvordan konvertere en streng til en figur i C + + 
    ·En Tutorial på iPhone SDK varsler 
    ·Hvordan Input Tilfeldige binære tall i C + + 
    ·Hvordan bruke Atoi Function 
    ·Hvordan bruke Visual C 6 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan : En PHP Array Dersom First Securities Index er…
    ·Hvordan bruke Strong String ToUpper i Visual Basic 
    ·Slik konverterer et nummer til en dato i VB 
    ·Free Computer Programming Trening 
    ·Hvordan gjøre en Abstract for en Script 
    ·Hvordan øke størrelsen på HTML Submit Button 
    ·Hvordan kontrollere antall Datafiler man kan ha i en Or…
    ·Hvordan lage et tomt skjema Med Rullende hjelp VB6 
    ·Hvordan Les flere linjer med en fil i Perl 
    ·Hvordan sette attributter i Visual Basic 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/