Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Definisjon av Data Abstraction i C + +
    Computer forskere skapt C + +, et system programmeringsspråk , som en forlengelse av den opprinnelige C-språk utviklet i 1970 . Mens C + + inneholder all funksjonalitet ot C , legger det objektorienterte evner til sin syntaks og biblioteker. På grunn av dette , kan C + + programmerere dra nytte av objektorienterte paradigmer , inkludert data abstraksjon . For å forstå hva data abstraksjon er , må programmereren forstå hvordan C + + klasser og objekter arbeid, og viktigheten av å beskytte sensitive data fra manipulasjon. Datatyper

    I C + + , som i mange andre språk , programmerere avtale med variabler som inneholder visse typer data . Disse typer data kan variere fra ulike former for desimal og ikke- desimal tall, til tegn og setninger . I C + + , må programmereren spesifisere hva slags data en variabel vil holde. For eksempel må en variabel " x " som vil holde et heltall bli erklært som et heltall variabel , med " int " søkeord . Men fordi C + + fungerer i et objektorientert måte, kan programmerere lage sine egne datatyper . Programmerer - laget datatyper kalles "objekter ", og kan representere alt fra lister til figurer til nettverkstilkoblinger.
    Klasser

    For å skape et objekt , må en programmerer først definere hvordan det datatype fungerer . Hun gjør dette ved å definere en "klasse" . Klassen forteller datamaskinen hva slags data objektet vil inneholde . For eksempel definerer følgende kode en "Circle " objekt , som vil inneholde informasjon om sin radius ( r ) : en

    klasse Circle {public : int r = 0; //heltall "r " representerer radius };

    nå, når en bruker ønsker å bruke et objekt til å representere en sirkel , kan hun erklære et objekt av " Circle" datatype , thusly : en

    Circle c ; //"Circle " er datatypen
    Inheritance

    programmereren kan også definere Circle klassen til å beregne avstanden , ved å legge til et medlem funksjon . Dette medlem funksjonen kan utføre en oppgave basert på data i et objekt , og returnere et resultat . Følgende eksempel utvider Circle klassen ved å legge til en funksjon " getArea ( )" som returnerer en desimal tilnærming av arealet av sirkelen : en

    klasse Circle {

    int r = 0 ;

    float getArea ( ) {return r * r * 3,14 ;} };

    Circle c = new Circle (); cr = 1; cout << c.getArea (); //skriver ut " 3.14 " til skjermen
    data abstraksjon

    Circle klassen representerer en abstrakt datatype ( ADT ) , som i sin tur representerer en reell objekt i den virkelige verden - for eksempel en sirkel eller ball . Men ikke brukeren trenger å vite hvordan denne klassen arbeider for å kunne bruke den, bare at det gjør noe . Den " getArea ( ) "-funksjonen er et godt eksempel på dette : en bruker av klassen kan bruke getArea ( )-funksjonen uten å måtte lære sitt arbeid , bare det innganger er nødvendig og hva utganger du kan forvente. Dette er data abstraksjon , og det er viktig fordi det tillater programmerere å bruke objekter uten å vite deres interne struktur , som gjør det lettere for dem å bygge mer komplisert kode fra allerede eksisterende klasser.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan Fell funksjonspekere 
    ·Slik bygger RESX i CSC Compiler 
    ·Slik deaktiverer Silverlight Knapper 
    ·Hvordan skriver jeg en CSV-fil i C # 
    ·Hvordan å animere i XNA 
    ·Hvor å Sjekk Integer Overflow 
    ·Holografisk Definisjon 
    ·Hvordan Program Game Boy Advance-spill 
    ·Hvordan å kompilere et CPP på DOS 
    ·Hvordan bruke strcpy funksjon i C + + 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan Turn Your Java kode til Android Kode 
    ·Hvordan Bind ListBox å DataGrid 
    ·Om Perl Chr. Function 
    ·Hvordan sette inn flere triggere i MySQL 
    ·Hvordan lage melding Maps i MFC 
    ·Hvordan skrive makroer i Visual Basic 
    ·Hvordan å kompilere et VB.Net Application 
    ·Slik pakker Python Scripts 
    ·Java-kode for Absolute Beginners 
    ·Hvordan lage en HTML Logg Page 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/