Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Hardware  
  • Alt-i - ett-skrivere
  • Apple Computers
  • BIOS
  • CD-og DVD -stasjoner
  • CPUer
  • Computer Drivere og bagasje
  • Skjermer
  • Datautstyr
  • Datamaskin Strøm Kilder
  • Computer Skrivere
  • Computer oppgraderinger
  • desktop
  • Elektronisk boklesere
  • Eksterne harddisker
  • Flash-stasjoner
  • Input & Output Devices
  • Kindle
  • Bærbare datamaskiner
  • stormaskiner
  • Mus og tastatur
  • netbooks
  • Network Equipment
  • Nook
  • bærbare datamaskiner
  • Annen Computer Hardware
  • PC Datamaskiner
  • projektorer
  • RAM, kort og hovedkort
  • Skannere
  • servere
  • lydkort
  • tavle-PCer
  • skjermkort
  • arbeidsstasjoner
  • iPad
  •  
    Datamaskin >> Hardware >> Computer Drivere og bagasje >> Content
    Virtual Reality Definisjon
    Virtual reality er konseptet med å bruke teknologi for å tillate brukere å samhandle med en datagenerert miljø for underholdning, utdanning , opplæring og design. Ideelt sett simulerer en datamaskin et miljø som er komplett med fysikk , simulerte objekter , severdigheter og lyder , og deretter sender ut et slikt miljø i sansene til brukeren. Moderne teknologi har ennå å leve opp til dette idealet , og for tiden mest virtual reality-teknologi er begrenset til syn, lyd og berøring. Virtual reality har blitt popularisert gjennom flere filmer, bøker og videospill, som noen ganger har forvrengt innholdet i teknologien . Historie

    Selv om begrepet har sine røtter i fiksjon og teater , virtuell virkelighet som en teknologi startet i 1950 med Sensorama , utviklet av Morton Heilig og tenkt som et teater som ville ta alle sanser . I 1968 utviklet Ivan Sutherland første head- mounted display ( HMD ), som , ved hjelp av tidlig trådmodellblokker grafikk , tillot brukere å oppfatte seg selv som å være inne i et virtuelt miljø . Filmer som " Tron ", TV-serier som "Star Trek : The Next Generation " og bøker som William Gibsons " Neuromancer " servert å popularisere begrepet , og tidlige versjoner av teknologien har vært brukt i fornøyelsesparker, for historiske rekonstruksjoner og i video spill. Mens teknologien har kommet en god del, er moderne virtual reality -enheter generelt begrenset til head- skjermer montert kombinert med hodetelefoner og hansker som gir mulighet for sensasjon og manipulering av virtuelle gjenstander force- feedback-og motion - sensor teknologi.

    med Fordelene

    Virtual reality har mange potensielle bruksområder fordi den appellerer til vår intuitive bruk av informasjon. I utdanning kan det tillate etablering av fulle miljøer som ville presentere opplevelsen av hands -on studie uten å måtte forlate klasserommet . I medisin kan det gi studenter og forskere til å behandle virtuelle pasienter som trening , og i kombinasjon med avansert robotikk , utføre kirurgi på avstand . Ingeniører kan opprette, endre og teste design i et virtuelt rom , og soldatene kan trene i virtuelle krigssoner . Psykologer og terapeuter kan også bruke virtuell virkelighet for behandling formål , spesielt i behandling av traumer lidelser.

    Teorier /Spekulasjoner

    teorier om fremtiden og natur av virtual reality omfatter begrepet integrering av Internett og virtuell virkelighet med tanke på kommunikasjon og data management og ideen om å skape perfekte virtuelle verdener . Fremskritt i teknologi forventes å føre til mer realistiske simuleringer og muligens en måte å fôre sensoriske data direkte inn i hjernen . En konkurrerende idé kalt " allestedsnærværende databehandling " reverserer den klassiske oppfatningen av virtual reality , og bringer funksjonene til datamaskiner i hverdag og virkelighet , og noen teoretikere spekulerer i at det endelige resultatet vil være noen integrasjon av de to. I en variant av "hjernen i en tønne problem , " Filosofene har lagt frem interessant argument som skal gjennomføre simulerte virkeligheter være mulig , så det er mulig at de allerede har blitt utformet og at vi er for tiden i ett.

    misforståelser

    grunn av den populære bruken av virtual reality i filmer, romaner og spill , er det ofte misforståelser om hvordan virtuell virkelighet fungerer og hva det innebærer. For eksempel er det ingen grunn til at å bli skadet i virtuell virkelighet bør føre til skader på den fysiske kroppen , hvorfor elektriske farer ville liksom føre til at du på magisk vis bli sittende fast i en virtuell verden eller bytte plass med en virtuell enhet, eller hvorfor en virtuell enhet kunne liksom manifesterer seg i fysisk virkelighet .
    bekymringer

    den primære bekymring forbundet med virtuell virkelighet er det bekymring for at , gitt muligheten til å lage simulerte virkeligheter , vil mennesker velger å leve i disse realiteter og ignorere denne. En annen bekymring er at virtual reality-teknologi kan brukes til å manipulere og kontrollere folk ved å overbevise dem om falske virkeligheter eller condition dem ved hjelp av simulerte erfaringer .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan hente data fra et minnekort Ødelagt 
    ·DVD-format Spesifikasjoner 
    ·Hvordan bruke en datamaskin til å klargjøre en DVD 
    ·Hvordan koble datamaskiner for multiplayers 
    ·Wi- Fi Innebygd Vs . Wi- Fi-klar 
    ·Hvordan spille en Memory Stick film på PC 
    ·Slik installerer du en Loose E Drive Into My Operating …
    ·Hvordan kan jeg vite om jeg har en 64 -bits prosessor 
    ·Hvordan øke størrelsen på et C: Drive 
    ·Hvordan å partisjonere en Terabyte 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan Test USB minnepinner 
    ·Hvordan sette opp flere SCSI- stasjoner 
    ·Slik partisjonerer en SD -kort 
    ·Hvordan Test My Flash Drive 
    ·Hvordan vise din Toshiba L305D Laptop på en TV 
    ·Hvordan overføre data fra en gammel PC 
    ·Hvor å Feilfri en Canon iP1500 skriver 
    ·Tips og forslag om hvordan du kjøper en stasjonær dat…
    ·Hvordan skrive ut Adobe PDF-dokumenter med høy kvalite…
    ·Hvor å Feilfri en HP 960C blekkpatron Bruke Vista 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/