Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  •  
    Datamaskin >> Software >> PC Games >> Content
    Avansert Flash Game Tutorial
    Alle dataspill innlemme matematikk selv om sluttbrukeren sjelden vet det. Matematiske funksjoner brukes til å spore brukerens input , beholde poengene , genererer tilfeldige tall , flytte brikker og en hel rekke andre funksjoner. Mens de fleste Flash designere bruker Flash er knapp , grafisk og filmklipp klasser , få er klar over at Flash tilbyr også en matte klasse som kan hjelpe koding. Denne artikkelen vil diskutere Flash er matte klassen . Det forutsettes at leseren har en grunnleggende evne i Flash og har erfaring med bruk av ActionScript 2.0 og 3.0. Du trenger
    Flash programvare med ActionScript 3.0
    Vis flere instruksjoner
    Math Operatører
    en

    åpne en ny Flash ActionScript 3.0 -fil. Dobbeltklikk standard lag som heter "lag 1" og endre navnet " handlinger. " Klikk ramme 1 av laget . Trykk "F9 " for å åpne Handlinger vinduet . Sørg for ScriptAssist er "av".
    2

    Skriv inn følgende ( uten anførselstegn ) på linje 1 i Handlinger Window : " trace ( 4 +8 ), Trace er en kommando som lar programmerer sjekke om en uttalelse fungerer som den skal . Test filmen og legg merke til at utgangspanelet viser tallet " 12 ".
    3

    Lukk filmen og gå tilbake til Handlinger Window . Endre på "+ "-tegnet til en stjerne ( * ) og teste filmen igjen . en stjerne er multiplikasjonstegn i ActionScript . utdatapanelet vil vise " 32 ".
    4

    Gjenta trinn 3 , men endre stjernen til en skråstrek ( /) , som er ActionScript symbol for divisjon. Test filmen , og merk at utgangspanelet vil vise " 0.5 . "
    5

    Lukk filmen og endre koden i oppgavevindu å lese : ". trace ( 4/8 + 5 )" Test filmen og utgangspanelet vil lese " 5.5. " programmerere kan kombinere matematiske uttrykk i koden , men Flash vil behandle uttrykk i samme rekkefølge som elevene lærer på skolen : operasjoner inne i parenteser vil bli beregnet først ; uttrykk blant eksponentene vil bli beregnet ved ; multiplikasjon og divisjon operasjoner , leser fra venstre mot høyre , vil bli beregnet tredje , og addisjon og subtraksjon , fra venstre mot rett , vil bli beregnet fjerde . Lagre filen , og kalte den " Math.fla . "
    tilfeldige tall
    6

    Åpne " Math.fla , " filen som ble opprettet ovenfor Velg ramme en av " handlinger " lag
    7

    Marker koden i Actions Vindu og slette det på sin plass , type: . . . " trace ( Math.random ( ) ) ; "Test filmen og utgangspanelet vil vise et tilfeldig tall mellom 0 og 1 tallet som vises vil aldri være 0 eller 1 , men vil være et tall med mange desimaler (f.eks ,3241432543254 ) på dette punktet , en . . . tilfeldig tall har liten nytte . Men vi kan , ved hjelp av matematiske operasjoner som er beskrevet i forrige avsnitt , multiplisere tilfeldig tall med 10 for å få et tilfeldig tall mellom 0 og 10 år.
    8

    Endre koden i Handlinger Window til å lyde: " trace ( Math.random ( ) * 10 ) ; " Test filmen og utgangspanelet vil vise et tall mellom 0 og 10 vil imidlertid antallet har fortsatt mange desimaler for å . . . være veldig nyttig , vil antallet måtte bli rundet opp eller ned.
    Avrunding Numbers opp og Ned
    9

    Marker koden i Actions Window of the " Math . fla "-filen og endre det å lese : " trace ( Math.round ( Math.random ( ) * 10 )); " kommandoen " Math.round ( ) " forteller ActionScript å bruke konvensjonelle antall avrunding teknikker: desimaler etter 0,5 avrundes ned og desimaler 0,5 og høyere rundes opp .
    10

    Test filmen og utgangspanelet vil vise et helt tall mellom 0 og 10 år. Denne gangen , men tallene 0 og 10 kan vises på grunn av avrunding.
    11

    Endre nummeret " 10 " i koden i oppgavevindu å lese " 51 ". Dette vil nå generere et tilfeldig tall mellom 0 og 51 , som er nyttig hvis Flash spill blir skapt er et kortspill : . " . 5 " det er 52 kort i en kortstokk
    12

    Endre nummeret "51" i koden i Actions Vindu til dette vil nå generere et tilfeldig tall mellom 0 og 5 , som er nyttig hvis man skaper et terningspill . Die har seks sider til dem .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lage et kart med CS1.6 
    ·Slik installerer Call of Duty Games 
    ·Slik spiller en Bin File spill 
    ·Hvordan reforge en Arcane Mage for Cataclysm 
    ·Mirror Edge Anbefalte systemkrav 
    ·Hvordan lage en umodifisert Eboot 
    ·Slik spiller Sallys Salon 
    ·Hvordan løser jeg ' Twisted Metal 2 "i XP 
    ·Slik skaffer Dual Talent treet på World of Warcraft 
    ·Bedrager for Roller Coaster Tycoon Deluxe for mer penge…
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan å optimalisere alternativer i FlashGet 
    ·Slik oppgraderer til Pinnacle 12 
    ·Hvordan tvinge en LDB -fil for å lukke 
    ·Hvordan lage en Flash Slide Show 
    ·Slik konverterer TIFF -filer til PDF- filer ved hjelp a…
    ·Hvordan å justere tekst Etter en Bullet i PowerPoint 
    ·Hvordan låser et Word-dokument 
    ·Hvordan finne Minutes Bortfalt Mellom Times i Excel 
    ·Slik Sync Zen Cart med QuickBooks 
    ·The Best Small Business Financial Software 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/