| Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  •  
    Datamaskin >> Software >> Engineering programvare >> Content
    Hvordan bruke Integer Linear Programming
    heltall lineær programmering er vitenskapen om å modellere et problem som enten minimerer eller maksimerer en lineær målfunksjon , under et sett av begrensninger uttrykt som lineære ulikheter . Når løses fullstendig , garanterer løsningen på heltallet lineære program den optimale løsning på problemet . Men kompleksiteten i problemet skalaer eksponentielt med problemet størrelse. Derfor kan det ta lang tid å komme frem til den endelige løsningen . Alternativt , kan problemet løses delvis og forskjellige heuristikken kan bli undersøkt for å oppnå en sub-optimal løsning på en kortere tid. Du trenger
    Lineær programmering Solver
    datamaskin med tilstrekkelig minne og prosessorkraft
    Vis flere instruksjoner
    formulering og løsning av lineære programmer
    en

    Bestem om problemet er en " maksimering " problem eller en " minimering " problem. En maksimering problem prøver å finne en løsning slik der målfunksjonen er maksimert . En minimalisering problem forsøker å finne en løsning hvor objektfunksjonen blir minimert. For eksempel , er problemet med å finne den korteste bane mellom to punkter en minimalisering problem . På den annen side , er problemet å pakke de maksimale antall forskjellige størrelser steiner i et flaske en maksimering problem .
    2

    Bestem de variablene som er nødvendige for formuleringen. Velge riktig sett av variabler er nødvendig for å minske kompleksiteten i problemet, og tilsvarende frem til den løsningen raskere. Vanligvis er hver enhet hvis verdien påvirker den endelige løsningen en variabel .
    3

    Model målfunksjonen . Målfunksjonen er modellert som en sum av produkter av variabler og deres innvirkning på den endelige løsningen . For eksempel , hvis problemet er å minimere avstanden mellom to noder i en graf , vil hver forbindelse mellom to noder være en variabel som tar en verdi på 0 eller 1 , og dens bidrag til den objektive funksjonen vil være avstanden mellom nodene . I dette tilfelle kan variabelen kalt " X ( i, j ) ", hvor "i" og " j" er hvilke som helst to noder i grafen , og at avstanden mellom de to noder kan være " V ( i, j ) . " X ( i, j ) blir 1 dersom forbindelsen er en del av den endelige bane mellom to noder . Derfor vil målfunksjonen være å minimere summering av V (i, j ) * X (i, j ) , hvor summering er over alle tilkoblinger.
    4

    Sett opp begrensninger. Begrensningene skal fange alle restriksjoner pålagt av problemet . For den korteste veien eksempel er det følgende begrensninger : en

    X (i, j ) kan enten være 0 eller 1. . Derfor bør X ( i, j ) er større enn eller lik 0, og X ( i, j ) bør være mindre enn eller lik en .
    P Hvis forbindelsen X ( i, j ) er valgt, nøyaktig én forbindelse fra node " j" til en annen node annet enn "i" bør velges . Så bør X ( i, j ) er større enn eller lik med summen av alle variabler av typen X ( j , k) , hvor "K" er ikke lik "I ".

    En forbindelse fra utgangsmaterialet node bli valgt. Derfor bør summen av x (n , k) være 1, hvor " n" er start node . Likeledes bør summen av X ( k , m) være 1, der "m" er siste node.
    5

    Model problemet i enten Mathematical Programming System ( MPS ) format , eller Linear programmering ( LP ) format .
    6

    Enten kjøpe en kommersiell Solver som Fico eller CLPEX , eller laste ned en gratis Solver som GLPK . Legg merke til de frie løsere er mye tregere enn de kommersielle løsere og kan ikke være egnet for å løse store problemer .
    7 p Hvis det løser ikke konvergerer til den endelige løsning i rimelig tid , kan du prøve heuristikk . En heuristisk kan være å fjerne heltall begrensninger på variablene , og omtrentlige variablene til nærmeste heltall for å få en sub -optimal løsning .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·The List av Circuit Simulatorer 
    ·Hvordan kjøpe Engineering Software 
    ·TurboCAD Deluxe Tutorial 
    ·Hvordan flytte Noe i SketchUp 
    ·Hvordan sette Utstyr Mål til tommer i MEP 2010 verktø…
    ·Rockwell Add-on Instruksjoner 
    ·Fordelene av Firebug 
    ·Hvordan å kompilere et innebygd funksjon i Matlab 
    ·Hvordan Plott en AutoCAD tegning på en HP Designjet 43…
    ·Hvordan måle lydsignaler Bruke LabVIEW 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan lage Trees i GIMP 
    ·Quickbooks Online Information 
    ·Hvordan slå av automatisk synkronisering på iTunes 
    ·Hvordan Reset Antall kopier i Word 2007 
    ·Hvordan kan jeg brenne en DVD på en CD plate 
    ·Hvorfor skulle noen ikke motta My melding på Skype 
    ·Slik konverterer Filemaker Pro filer 
    ·Hvilken Office- produkter leveres med Microsoft Forms 2…
    ·Hvordan lage en snarvei for å starte en Remote Desktop…
    ·Hvordan skjule en konto i Quicken 2010 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/