Frem til utgivelsen av Adobe Flash CS4 , som introduserte Bone Tool , skaper full body animasjoner - simulere bevegelsen av mennesker og dyr blits var vanskelig . Så mye at de fleste designere skapt disse typer animasjoner i andre underholdningsprogrammer og importerte dem inn i deres Flash-filmer . The Bone Tool animerer objekter ved hjelp av Inverse kinematikk ( IK ) , som simulerer " leddet bevegelse" for å animere ledd og ekstremiteter . Forbereder Grafikk for Bone Tool
IK animasjon krever en individuell grafisk for hver kroppsdel segment ( overarmer , underarmer , lår, leggene , og så videre ) du ønsker å animere. Du kan tegne disse i Flash, men Flash er tegneverktøy er ikke alle som sofistikert. I de fleste tilfeller vil du ha bedre hell å skape grafikken i Illustrator , CorelDRAW eller en annen vektor tegneprogram som eksporten til Adobes AI format . Eller du kan bruke et stykke utklipp og dele den opp i segmenter i et tegneprogram . Jo flere segmenter du oppretter ( hode og nakke , midje og overkropp ) , desto mer sann - til-livet ditt animasjon.
Tegning Kroppsdeler i Flash
Når tegning kroppsdeler i Flash , tegne hvert segment på samme lag . Plasser ledd ( knær , albuer, ankler ) der du vil ha dem i første posisjon , eller " positur, " av animasjon sekvens . Konverter alle kroppens segmenter til film symboler.
Importerer Kroppsdeler
p Hvis du bruker en vektor tegneprogram, lagre segmentert kropp til Illustrator AI format . Importere AI -fil til en Flash movie. Flash viser en dialogboks der du kan kontrollere hvordan den grafiske import. Pass på å importere til ett lag og på scenen ( ikke på biblioteket ) . Ellers må du montere grafikk på scenen . Flash importerer alle segmenter som film symboler.
Koble Bones
Tid for å koble segmentene med Bone Tool. Velg Bone Tool og trekke bein segmenter , eller " IK bein, " fra ledd til ledd , skaper bevegelig ledd, eller " IK kjedene . " For eksempel , på en hip til tå IK kjeden, vil du tegne en IK bein fra hofta til kneet , en annen fra kneet til ankelen, og en mer fra ankelen til enden av foten ( tærne ) . Gjenta denne prosessen for hver gruppe av kroppsdeler du vil animere.
Making It Flytt
å animere alle disse IK kjedene , oppretter du en serie av " positurer. "For hver IK kjeden skape deg, Flash setter inn et nytt lag i tidslinjen , navngi dem " Armature_1 "," Armature_2 , "og så videre , i den rekkefølgen du oppretter kjedene. For å gjøre en IK kjede trekk, sette inn en ny positur i rammen på armatur laget for at kjeden, og deretter velger og flytte leddene i kjeden til slutten plasseringen av bevegelse. Gjenta denne prosessen for hver IK kjeden du vil animere . Du kan legge til så mange utgjør for et IK -kjeden som vil.