En av de første problemene digitale illustratører tar på er hvordan man skal skape inntrykk av glass. En flott måte å øve på teknikken er å illustrere et skip i en flaske. Du kan eksperimentere med åpenhet , refleksjon og lag blandingsmodi . Instruksjoner
en
inn din skipet på illustrasjonen er bunnlaget . Du kan importere et fotografi av et skip med sin bakgrunn maske , bruke utklipp eller tegne skipet selv.
2
Tegn din flaske form. Den enkleste måten er å plassere bildet av en flaske eller mugge og spore den med pennen verktøyet. Sett strøkbredde til 3 eller 4 piksler og fyllet til gjennomsiktig. Fargen skal være en 20 prosent nyanse av grått eller turkis .
3
Lag en skalert kopi av flasken . Velg " Scale" -kommandoen fra Object -menyen Transform undermenyen . Skalere flasken ikke mer enn 99 prosent av sin bredde og klikk på "Kopier "-knappen .
4 p Med kopien fortsatt er valgt , holder du nede " Command ", " +" og " D" tastene for å skape en ekstra kopi . Sett slag i det første eksemplaret til en pixel hvit . Still fylle av den øverste kopien til hvit og slaget til gjennomsiktig.
5
Lag en blanding av de to nederste flaske lag. Velg begge lag i lagpaletten og velg " Lag " fra Objekter menyen Blend undermenyen . De to lag vil bli flyttet til et nytt lag som kalles " blanding ". Velg den øverste blanding sublayer og dytte det litt å gi refleksjon en følelse av dybde .
6
Åpne åpenhet palett . Velg begge objektene i blanding laget og endre lag blanding modus fra " Normal " til " overlegg ". Senk åpenhet til 30 til 50 prosent.
7
Sett Blend Mode av de øverste flasken laget til " Soft Light. " Justere gjennomsiktigheten som passer. Bruk kalligrafi pensel til å male hvite refleksjon høydepunkter i flasken .