Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Python Programming >> Content
    Python Canvas Metoder
    Python programmering har tilgang til et bredt spekter av grafiske brukergrensesnitt ting gjennom den populære tkinter biblioteket. Blant de ukjente perler av denne GUI bibliotek er lerretet widget . Kjent for sin kraftige funksjoner, er lerretet widget blitt tappet som ryggraden for enkel maling og tegneprogrammer til komplekse bilderedigeringsprogrammer . Alt opprettet eller bygges på lerretet widget blir et objekt , og kan redigeres ned til pixel nivå . The Canvas Method

    første lerretet metoden skaper lerret hvor andre objekter kan plasseres. Den første bestillingen av virksomheten er å importere tkinter bibliotek , lage et lerret og definerer sin størrelse. Den nødvendige Python -koden ser omtrent slik ut : en

    fra tkinter import *

    root = Tk ( )

    lerretet = Canvas (root , width = 300 , height = 300 )

    canvas.pack (fyll = BEGGE )

    Dette skaper en grå 300 x 300 pixel kvadrat. Som du lager flere objekter på denne lerretet , vil nullpunktet ( 0,0) av koordinatene være øverst i venstre hjørne , nederst i høyre hjørne er det ( 300 , 300 ) punkt
    . Lag Method , Part 1

    Brukes til å definere og spesifisere linjer , former og ulike typer bilder , krever "skape "-metoden navnet på figuren eller bildet som skal opprettes sammen med beliggenheten på koordinere plan og diverse andre konfigurasjonsmessige informasjon. Opprette en enkel linje ser slik ut i Python -kode:

    canvas.create_line ( 100 , 100 , 200 , 200 , tag = line1 )

    Da lagt til koden ovenfor som skaper et lerret , dette vil skape en linje i 300 av 300 pixel lerret. Det vil også returnere en unik heltall identifisere denne linjen objekt som kan refereres i senere kode .
    Siden Opprett Method , Part 2

    opprette Metoden bygger figurer , bitmap bilder og tekstbokser blant andre grafiske elementer . Følgende syntaks skaper en rød firkant i øvre venstre hjørne av canvas.create_rectangle ( 0,0,150,150 , fill = " red " , tag = " MySquare ")

    Opprette en tekstboks krever en plassering på lerretet i tillegg til skrift, størrelse og tekst , som i eksempelet under:

    canvas.create_text ( 230230 , tekst = "Hei , lerret metoder ! " , fyll = " red " , font = ( " Times " , "12" , tag = " TextBox1 "))
    heve, senke Slett og Itemconfig Metoder

    objekter som er opprettet ved hjelp av å lage metoden kan bli flyttet til toppen , flyttet til bunnen , slettet eller endret bruk av heve, senke , slette og itemconfig metoder. Følgende kodelinje endrer den røde firkanten over til blått : en

    canvas.itemconfig ( MySquare , fill = " blue" )

    " MySquare " er merkelappen brukes når opprette metoden opprettet rød firkant objekt. Objekter kan også bli referert til av den unike heltall ID at de ble tildelt da de ble opprettet .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Python Tk Tutorial 
    ·Hvordan redigere et rutenett med PHP 
    ·Bruk av Python Web 
    ·Hvordan skrive en Python Script for Blender 
    ·Python Eiendom Funksjon 
    ·Hvor å Endre miljøer i Python 
    ·Numeriske Port Feil i Python 
    ·Hvor å Sjekk Variable Typer i Python 
    ·Hvordan bruke PDB i Python 
    ·Hvordan laste ned Python 
      Anbefalte artikler
    ·Bedre måter å søke med PHP og MySQL Word Keys 
    ·Hvordan lage en midlertidig tabell i Visual Basic 6.0 
    ·Slik konverterer en Int til en String i T - SQL 
    ·Sette inn variabler inn i en struktur for ColdFusion 
    ·Hvordan Factor heltall i Java 
    ·Forskjellen mellom ASP Knapper og HTML Knapper 
    ·Hvordan kan jeg legge Google Analytics til en PHP File 
    ·Hvordan lage Karaoke Programvare 
    ·Hvordan skrive en Java Program for å beregne din alder…
    ·Slik konverterer 3D- data til 2D Bruk MATLAB 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/