Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan Tegn en sirkel i Java
    Java programmeringsspråk inneholder et stort sett med innebygde biblioteker for bruk i å utføre mange oppgaver som ellers ville være vanskelig. Det er bibliotekene som forenkler design av grafiske brukergrensesnitt ( GUI ) , nettverk kommunikasjon og matematiske beregninger, samt tegne geometriske figurer på brukerens skjerm . Tre bibliotekene må inngå i et program som trekker en form som en sirkel på skjermen, men de som er mest ansvarlig for selve tegning av formen er " geometri " bibliotek . Instruksjoner
    en

    Inkluder de tre nødvendige bibliotekene på toppen av din Java- kildekoden tekstfil ved å skrive dem , en på hver linje , som følger :

    ( Linje 1 ) import java . AWT * ; .

    (linje 2 ) import java.awt.event * ; .

    (linje 3 ) import java.awt.geom * ; .

    Hver linjen må begynne med ordet " import" , og må avsluttes med et semikolon . Merk: Linjen Tallene i parentes er kun ment som referanse , ikke inkludere dem i linjer med kode
    2

    Opprett en ny Java-klasse som heter " drawCircle " som også gjør bruk av all funksjonaliteten til Java -tallet. innebygd "ramme " klassen metoder . Gjør dette på egen linje under de tre første bibliotek inkludering linjer . Linjen bør se slik ut : en

    ( line4 ) public class drawCircle strekker Frame {
    3

    Lag en metode i " drawCircle " class som setter opp hvordan sirkelen er å bli trukket , og skaper også en ny forekomst av en innebygd metode som kalles Ellipse2D , som følger : en

    (linje 5 ) Shape sirkel = ny Ellipse2D.Float ( 100.0f , 100.0f , 100.0f , 100.0f ) ;

    Vær sikker på denne linjen avsluttes med et semikolon . Du kan eksperimentere med dimensjonene ved å endre alle forekomster av 100.0f til et annet nummer , for eksempel 90.0f , så lenge alle fire er det samme, noe som vil gjøre en perfekt sirkel .
    4

    Design konstruktøren som vil male sirkelen på LCD-skjermen. Skriv inn den første linjen i konstruktør som følger : en

    (linje 6 ) public void paint (Graphics g ) {
    5

    Skriv inn en linje under konstruktøren header som skaper en ny forekomst av den innebygde biblioteket metoden " Graphics2D " og gi den navnet " ga ", som følger : en

    (linje 7 ) Graphics2D ga = ( Graphics2D ) g ;
    6

    Skriv inn et linje som forteller Java å tegne sirkelen , som følger : en

    (linje 8 ) ga.draw ( sirkel) ;
    7

    Type en linje som setter maling farge for den ytre linje av sirkelen. Du kan bruke noen av de primære eller komplementære farger, som rød, grønn eller gul , pluss svart og hvitt. Erstatte fargen navn i følgende linje med den fargen du ønsker å bruke : en

    (linje 9 ) ga.setPaint ( Color.green ) ;
    8

    Skriv inn følgende linje , som er valgfritt , hvis du ønsker det indre av sirkelen som skal fylles med fargen brukes til å tegne sirkelen : en

    (linje 10 ) ga.fill ( sirkel) ;

    Lukk ut blokken av koden ved å taste en rett klammeparentes på en egen linje , som følger : en

    (linje 11 ) }
    9

    Skriv inn følgende linjer , som er den viktigste delen av programmet. Denne delen av programmet vil skape en ny forekomst av din forberedt klassen " drawCircle " og vil bruke den til å gjøre selve arbeidet med å presentere "ideer " Du har skrevet til den virkelige verden ( på dataskjermen ) :
    < p> ( linje 12) public static void main ( String args [ ] ) {

    (linje 13 ) Frame = new drawCircle ();

    (linje 14 ) frame.addWindowListener (ny WindowAdapter () {

    (linje 15 ) public void windowClosing ( WindowEvent vi ) {

    (linje 16 ) System.exit ( 0 ) ;

    (linje 17 ) }

    (linje 18 ) });

    (linje 19 ) frame.setSize ( 400 , 300 ) ;

    (linje 20 ) frame.setVisible ( true);

    (linje 21 ) }

    (linje 22 ) }

    rammestørrelse i linje 19 kan være hvilken som helst størrelse du ønsker. Det første tallet er bredden i piksler , og det andre tallet er høyden i piksler .
    10

    Kompiler programmet og kjøre det som du gjør alle andre Java-programmer . Når programmet kjører , vil et vindu med en sirkel vises på dataskjermen . Det vil være enten omrisset av en sirkel eller et solid sirkel , avhengig av om du setter fyllfarge i linje 10 .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan Formater Bredde på Flyter i Java 
    ·Hvordan bruke en skanner for flere ord i Java 
    ·Hvordan aktivere Java Applets 
    ·Hvordan Iterate Gjennom Kart i Java 
    ·Slik importerer Maps Into Java 
    ·Hvordan Java Støtter programvare Reusability 
    ·Hvordan skrive Java- programmer 
    ·Hvordan deaktivere et element i en Combobox i Java 
    ·Hvordan Hopp av en posisjon i GridLayout i Java 
    ·Hvordan bruke Hibernate Med Eclipse 
      Anbefalte artikler
    ·Slik importerer DBX filer 
    ·Slik konverterer HTML til tekst i Java 
    ·PHP Grid Tutorial 
    ·Hvordan lagre data fra BASIC Stamp 
    ·Hvordan lage en database ved hjelp av datasett i C # 
    ·Hvordan lager jeg en enkel interesse kalkulator i Java 
    ·Slik viser et Word -dokument med PHP 
    ·Hvordan lage grafer i Visual C 
    ·Hvordan aktivere og deaktivere en tekstboks Med Radio B…
    ·Hvordan redusere antall tegn i en streng på PHP 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/