Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan utvikle Tetris spill i Java
    Utvikling spill i alle programmeringsspråk er en vanskelig oppgave . Alle bortsett fra de mest forenklede spill krever programmerere å spore mange flere faktorer enn tradisjonelle lærebok programmering øvelser trengs av studenter. Men hvis du er en Java -programmerer som ønsker å flytte inn i verden av videospill utvikling, deretter en enkel versjon av «Tetris» er et godt sted å begynne : Øvelsen vil introdusere deg til flere objekt interaksjoner og sporing bevegelse over et spill skjermen . Instruksjoner
    en

    Opprett JPanel du vil bruke som lerret for din " Tetris" spill med syntaksen " JPanel MyTetrisCanvas = new JPanel (); " hvor " MyTetrisCanvas " er navnet du vil bruke for dette objektet gjennom hele programmet .
    2

    Lag klassene for de objektene som skal representere de " Tetris " stykker. Hver figur du ønsker å bruke bør ha sin egen klasse . Disse klassene må ta med i det minste en rekke av de dimensjonene som passer din brikke størrelse, med områder som er en del av stykket identifisert av element Verdiene til " 1 " og åpne områder identifisert av element Verdiene til " 0 ".

    3

    Legg en boolsk verdi til " Tetris " objekt klasser for å indikere om en brikke er fortsatt i stand til å bevege seg eller har kommet til ro .
    4

    Opprett en funksjon, for eksempel Java sin innebygde "Random ( ) "-funksjonen , for å tilfeldig velge blant dine klasser for hver ny brikke som vil gyte på toppen av brettet ditt .
    5

    Lag en matrise i din hovedtråden å representere den " Tetris "-området , noe som gjør sine dimensjoner samsvarer med dine ønskede spillet feltet . Initiere matrisen , med hvert element har en verdi på " null". Hvis plassen er okkupert av et stykke , så det er verdi vil være " 1" og hvis åpen vil det bli " 0 ". Du kan endre disse verdiene med syntaksen " MyFieldArray [ x ] [y ] = n" der " x " og " y" er de riktige kartesiske koordinater som omtrentlig ditt element , og " n" er enten " 1 " eller " 0 . "
    6

    Lag en metode som legger til " 1 " til hvert element på" Tetris "område array for områder okkupert av en ny brikke du gytt . Gjør dette ved iterating gjennom " Tetris " objekt matrise som representerer objektets form og legge en til tilsvarende område på " Tetris " området array.
    7

    Lag en metode for å flytte en «Tetris» innvende ned i feltet ved å sette tabellmedlemmene verdier der stykket er flyttet til "1" og nullstille noen områder ikke lenger okkupert av stykket til " 0 ".
    8

    Lag en metode som kontrollerer området hver brikke er i ferd med å flytte inn når den beveger seg ned brettet . Hvis noen del er i ferd med å treffe et eksisterende stykke, satt at objektets boolsk verdi til false og gyte en ny " Tetris" objektet på toppen av feltet.
    9

    Lag en metode som sjekker om aktiv " Tetris" brikke kan ikke lenger bevege seg ned fra den øverste delen av skjermen - spesielt hvis en nylig gytt stykket kommer til å hvile når den gyter . Dette vil utløse slutten av spillet.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·En Tutorial på SQL Server i JDBC 
    ·Java Quicktime Tutorial 
    ·Hvordan lage en digital klokke i Java 
    ·Hvordan Multitask Med Java 
    ·Forretningsregler i Java 
    ·Hvordan få tilgang til JSP Connectivity Coding 
    ·Hvordan bruke Breaks i Java 
    ·Sammenligning av Java & Net Platforms 
    ·Java: Statisk Linking 
    ·Hvordan Stopp WEBrick på NetBeans 
      Anbefalte artikler
    ·Sette inn variabler i WordPress PHP -feed Codes 
    ·Typer Loops i Visual Basic 
    ·Slik kopierer en SQL- kommando 
    ·Hvordan lage Karaoke Programvare 
    ·Slik kopierer til utklippstavlen i Microsoft Visual Bas…
    ·Hva er funksjoner av en Transfer Buffer 
    ·Slik bygger Perl i HTML 
    ·Hvordan skrive Algoritmer for nybegynnere 
    ·Hvordan skrive en Software kravspesifikasjoner ( SRS ) …
    ·Hvordan Split en Java String Into Characters 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/