Legge til skript for å knapper ved hjelp av ActionScript 3 ( AS3 ) programmeringsspråk brukes til å legge til interaktivitet i en flash presentasjon . Knappene er referert i AS3 ved bruk av hendelsen lyttere og event håndtering koding teknikker som sporer og reagere på hendelser som museklikk , tastatur slag eller andre utløser hendelser. Å referere til en knapp , er ActionScript koden plasseres på hovedtidslinjen hvor hendelser bare referere til en knapp navn og aktivere koden er knyttet til den knappen. Instruksjoner
en
Sett opp Flash presentasjon på Flash CS3 eller nyere som støtter AS3 kode .
2
Legg en knapp symbol på presentasjonen ved å enten tegne den ved hjelp av tegneverktøy eller importere den fra biblioteket.
3
Trykk " F8 " for å gi knappen symbol et navn. Dette er navnet som vil bli brukt til å referere til knappen i vår ActionScript koden . I vårt tilfelle , gir vi på knappen navnet "Press ".
4
Legg en " Actions " lag hvis du ikke har en allerede på tidslinjen din . Dette laget inneholder all AS3 som skal brukes i presentasjonen, inkludert kode som vil referere knappene .
5
Klikk på det første bildet av " Actions " lag på tidslinjen og legge til følgende kode :
Press.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , PressClick ) ;
Funksjon PressClick ( ev : MouseEvent ) : void
{
trace ( "Press har blitt klikket . ")
}
Denne koden lytter til et "klikk" handling og utfører funksjonen aksjon kalt " ev " MouseEvent ", som kan være noe. En uttalelse sendes ut der det står " Press har blitt klikket " under utvikling testing, bekrefter at den fungerer .
6
Legg til flere hendelser i samme knappen for å legge til mer interaktivitet . Flere hendelser kan refereres i AS3 fra en enkelt knapp ved å duplisere trinnene og endre handlingen som skal utføres for hvert arrangement .
7
Lagre presentasjonen og prøvekjørt å bekrefte knapphandlinger arbeider.