I informatikk , algoritmer stole på datastrukturer for å utføre sine oppgaver effektivt . Når en datastruktur har blitt satt på plass, kan algoritmer bli utviklet , testet og kjøre. Datastrukturer og algoritmer brukes i omtrent alle dataprogram tilgjengelig i dag . Om datastrukturer
I informatikk er en datastruktur en måte å organisere og lagre data ; datastrukturer søke å maksimere effektiviteten av lagring og gjenfinning av data i en datamaskin. Ulike typer datastrukturer er egnet for ulike oppgaver - for eksempel B-trær ofte brukes for å administrere databaser , mens hash tabeller brukes for kompilatorer . Designe og implementere en effektiv datastruktur er avgjørende for å utforme effektive algoritmer for et dataprogram .
Om Algoritmer
I informatikk er en algoritme et sett med entydige instruksjoner brukes for å få en bestemt utgang for noen legitim - det vil si, anerkjent - inngang . Algoritmer stole på datastrukturer for å lykkes - det må være en datastruktur på plass før algoritmer kan utvikles og testes. Dette er hvorfor noen programmerere tror at hemmeligheten til å utvikle god programvare ligger i utforming og bruk av effektive datastrukturer snarere enn smarte algoritmer .
Brute Force Algoritmer
" brute force"- typene er noen av de mest grunnleggende og direkte algoritmer . Som navnet tilsier , brute force algoritmer krever uttalelsen av problemet som skal løses , samt eksplisitte definisjoner av de forskjellige komponentene, for å fungere riktig . I dataprogrammering, er brute force algoritmer brukes til å beregne fakultetene , eksponentiering , å multiplisere matriser eller søke etter en verdi sentrale i en spesifisert liste .
Divide ( eller reduksjon) og hersk Algoritmer
splitt og hersk er noen av de mest kjente algoritmer , og de er vanligvis brukes til å konstruere rekursive algoritmer - en slags positiv feedback loop . Tro mot sitt navn , splitt og hersk algoritmer dele et problem i to mindre problemer som hvert lettere å håndtere og løse hver for seg, de separate løsninger kombineres deretter for å løse det opprinnelige problemet . I redusere og hersk algoritmer , er det opprinnelige problemet skalert ned til en størrelse at algoritmen kan administrere. Når løsningen er funnet, blir det bygget ned opp for å løse det opprinnelige problem . Redusere og hersk algoritmer er også kjent som induktive eller inkrementell algoritmer.
Transform og hersk Algoritmer
Transform og hersk algoritmer løse problemer i programmering på en av tre måter , alt som involverer transformere - eller oversette - problemet til noe mer håndterlig . En transformere og hersk algoritme kan forvandle problemet til en enklere eksempel på det samme problemet i en prosess som kalles "forekomst forenkling. " De kan også transformere problemet til en ny fremstilling av problemet , som kalles " representasjon endres." Til slutt , transformere og hersk algoritmer kan også oversette problemet til et annet problem som er lettere å løse , denne siste metoden kalles
"problem reduksjon. "