C + + tilbyr programvareutviklere to filosofier for å skape og ødelegge gjenstander - statiske og dynamiske. I restriktive programmer gjenstander bør oppbevares i stabel minne. Stack eller statisk minne er effektiv og minnehåndtering gjøres automatisk av kompilatoren . I brukerstyrte programmer gjenstander bør oppbevares i heap minne . Heap eller dynamisk minne , selv om tregere, er fullt håndterlig av programmereren . Det er området av valget for lagring av data i komplekse applikasjoner der program flyt er diktert av brukeren . Instruksjoner
variabler i Stack Memory
en
Angi datatype for å opprette og gi den en variabel navn og et nummer . De nærmeste klammeparentes definere variabelen omfang . Hvis det er erklært utenfor en tannregulering da omfanget er global for denne filen . I følgende eksempel 10 minneplasser av typen " int " fordeles i bunken . Eksempel : " int arr [ 10 ] = { 0 }; "
2
Process variabelen
3
Gjør ingenting for å ødelegge det variable objektet . . Dette vil skje automatisk av kompilatoren når programmet kjøres går ut av denne variabelen omfang .
Variabler i Heap minne
4
Bruk operatøren "nye " for å angi dataene skriver for å opprette og et tall. I eksempel 1 , 10 minneplasser for type " int " har blitt opprettet i heap minne. Koden er lovlig, men umulig å bruke fordi ingen etikett eller variabel navnet har blitt tildelt dem . Eksempel 2 viser riktig erklæringen. Eksempel 1 : " new int [ 10 ]; " Eksempel 2: . " Int * arr = new int [ 10 ]; "
5
Process variabelen
6
skriv inn en linje med kode med operatøren " slett" for å frigjøre allokert minne og likestille variabelnavnet til NULL . Eksempel : " delete [ ] arr , arr = NULL ; "